ESA vállalás

Csatlakoztunk az Európai Snack Szövetség (ESA) vállalásához.

Az ESA úgy döntött, hogy támogatja az EU egészségesebb snack-termékek népszerűsítése és a gyermekek kiegyensúlyozottabb életmódja melletti kötelezettségvállalását.

Az ESA-kezdeményezés keretében vállaltuk, hogy közvetlen hirdetés útján, 12 év alatti gyermekek felé csak akkor hirdetünk a televízióban, nyomtatott sajtóban és az interneten, ha a hirdetett termék bizonyos kritériumoknak megfelel:

a) Vagy megfelelnek az összes alábbi feltételnek (egy adag alapján):

 

Teljes zsírtartalom ≤ 35%kcal
Telített zsír ≤ 10%kcal
Transzzsír ≤ 0,5g
Nátrium ≤ 290mg
Hozzáadott cukor ≤ 25%kcal

 

 VAGY

b) a termékekben legalább 25%-kal csökkent az alábbiak közül egy vagy több tápanyag:

  • Kalória
  • Teljes zsírtartalom
  • Telített zsír
  • Nátrium
  • Hozzáadott cukor

Mérési célból a csökkenéseket a 2004. évi termékreceptekkel hasonlítjuk össze. Ez volt az az év, amikor a WHO elindította az étrendre, a testmozgásra és az egészségre vonatkozó átfogó stratégiáját, amely ipari kezdeményezéseket sürgetett a termékfejlesztés területén.

Vállaltuk továbbá, hogy nem folytatunk sós ropogtatnivalókkal kapcsolatos reklámkommunikációt általános iskolákban, kivéve, ha azt az iskola vezetése oktatási célból kifejezetten kéri, vagy ahhoz hozzájárul.